torstai 13. kesäkuuta 2013

Turistit seikkailemassa Berliinissä

Koska mä en oo näköjään tehnyt helmikuisesta Berliinin matkasta kunnon postausta niin nyt on kyllä jo korkea aika sille! Kamalasti mä en kerennyt nähtävyyksiin tutustumaan, mutta mukavaa oli silti.

Mä oonkin jo aiemmin selittänyt, mutta Berliiniin tuli lähdettyä sen takia, että minä ja kaverini J bongattiin Hurtsin sivuilta ilmoitus kilpailusta, joka päättyisi parin päivän päästä. Kilpailussa palkintona oli liput Hurtsin pienelle klubikeikalle Berliiniin. Aika pitkään me jankattiin, että osallistutaanko me vai ei, eihän me kumminkaan voiteta. No, osallistuttiin silti ja kaksi päivää myöhemmin sitten tuli kaverilta viesti, että voitto tuli, joko ruetaan miettimään Berliinin matkaa tarkemmin.

Tämä tapahtui joulukuussa ja keikka oli helmikuussa. Alkuun koko juttu tuntui tosi epätodelliselta ja sitä oli vaikea uskoa, koska siinä vaiheessa me ei vielä ostettu lentolippuja tai mitään muutakaan matkaa varten. Tammikuussa ruettiin sitten katselemaan niin lentolippuja kuin majoitustakin ja saatiin kummatkin varattua. Hintaa reissulle tuli noin 200 euroa per lärvi, hintaan sisältyi lentoliput Helsinki-Berliini-Helsinki (menomatkalla yksi välilasku) ja hotelliyöt torstai-sunnuntai.
 
 
 
Aamupala Kööpenhaminan kentällä. Toi kaakao on ihan huippuhyvää!

 
Raahattiin meidän tavaroita Kööpenhaminan kentällä tommosella viritelmällä...
 

Torstaipäivä oli ihan kamala. Sen voin sanoa suoraan. Mä olin lähtenyt keskiviikkoiltana noin kello 23 Kuopiosta linja-autolla Helsinkiin. Lentokentällä mä olin noin viiden aikaan aamulla (takana yöunia vaan pari tuntia) ja lento Kööpenhaminaan lähti seitsemän maissa. Kööpenhaminassa oltiin perillä puoli yhdeksän maissa ja siellä sitten jouduttiinkin olemaan noin kahdeksan tuntia. Aika monta kertaa tuli käveltyä kenttä ympäri ja liikkeet kierrettyä läpi noin miljoona kertaa. Pari kertaa vartijat jopa lähti meidän perään, kai se sitten oli niitten mielestä niin kummallista, että me hengailtiin koko päivä kentällä... Jokatapauksessa, matkaan päästiin iltapäivällä ja loppujen lopuksi päästiin Berliiniinkin asti. Lentokentältä oli vielä noin tunnin matka meijän hotellille ja kun lopulta oltiin hotellissa, väsymys (ja nälkä) oli jo aika kamala. Meidän hotellin vieressä sattuikin olemaan Ikea, joten mitä kaksi suomalaista tekee? Mentiin tietysti syömään Ikean lihapullat. You're from Finland and first thing you do is eating Ikeas meatballs. Niimpä.
 

 
 
Meidän hotelli

 
Maisemat hotellihuoneen ikkunasta
 
Perjantaina sitten haluttiin päästä tutustumaan paikkoihin, joten seikkailtiin junilla ja ratikoilla (? ainakin jotakin sinne päin) ympäriinsä. Käytiin mm. Alexanderplatzilla ja tulihan sitä tietysti shoppailtuakin. Ostoskeskukset oli ainakin mun silmiin ihan järkyttävän isoja ja ostettavaa olisi ollut vähän liikaakin... Iltapäivällä käytiin syömässä ja oli puhetta, että joko perjantai-iltana tai lauantaiaamupäivänä käytäisiin jollain bussikierroksella tms, jossa nähtäisiin Berliinin muuri ja muita nähtävyyksiä. Samaisena iltana vielä käytiin läheisessä ostoskeskuksessa pyörimässä ja siellä mulle sitten iski kamalan huono olo. Shoppailut oli pakko jättää välistä ja mennä takaisin hotellille. Hotellilla mun huono olo sitten päättyi oksentamiseen. Mä oon ollut tota ennen viimeksi oksennustaudissa joskus 9-10-vuotiaana, joten millä tuurilla mä tulen kipeäksi just tuolla reissulla? Ilta ja yö menikin sitten aika ikävissä merkeissä..
 




 

Lauantaiaamu meni lähinnä hotellissa makoillen, mun olo oli vieläkin aika heikko ja ei paljoa huvittanut tehdä mitään. Vähän me käytiin lähiympäristössä kävelemässä ja illalla sitten oli se hetki, mitä me oltiin koko ajan odotettu. Hurtsin keikka. Sinne keikkapaikalle me mentiin ehkä tuntia ennen ovien avautumista ja voi kauhee, että mä inhosin sitä paikkaa. Mä olin varma, ettei siellä esiinny mitään, mutta kun lopulta päästiin sisälle ja nähtiin Hurts-julisteita niin pikkuhiljaa sitä alkoi uskoa, että ehkä sittenkin...

 

 
Mä oikeasti pelkäsin, että jäädään vielä auton tai jonkun muun alle! Toi risteys oli meidän hotellin vieressä

 

Keikka oli ihan mahtava. Me ollaan käyty nyt yhteensä kolmella Hurtsin keikalla ja tämä oli kyllä niistä ehdottomasti paras. Paikalla oli vaan noin parisataa ihmistä, kaikki oli tuon kilpailun voittajia ja aika kansainvälistä porukkaa oli. Meillä oli parit kyltit tehtynä ja niitten kanssa kyllä kerättiin huomioo – parasta oli kyllä ehdottomasti, kun Hurtsin laulaja Theo huomioi meijän pari kertaa niitten kylttien ansiosta! Ja kun Hurts sitten poistui lavalta niin Theo sanoi vielä Finland ja laittoi lentosuukon meidän suuntaan! Tarviiko edes mainita, että oli ehkä paras ilta ikinä? <3


 
Kylttivalikoimaan kuului myös teksti "Finland loves you" ja erikseen Suomen lippu:)

Keikan jälkeen sitten suunnattiin hotellille, piti vielä pakata, koska aamulla oli lähtö takaisin Suomeen. Tällä kertaa ei onneksi tarvinnut tehdä välilaskua missään, vaan lennettiin suoraan Berliinistä Helsinkiin. Mun matka jatkui vielä Helsingistä takaisin Kuopioon, oli siinä vaiheessa jo aika väsynyt olo.

Kaiken kaikkiaan matka oli tosi mukava, harmittaa vaan vähän vieläkin, että ei päästy tekemään kaikkea mitä haluttiin sen mun oksennustaudin takia. Suunnitelmissa oli tehdä kaikkea muutakin, mutta minkäs teet. Berliini oli kuitenkin oikein mukavan oloinen kaupunki ja menisin sinne kyllä mielelläni uudestaankin, toi pidennetty viikonloppukin tuntui nimittäin tosi lyhyeltä ajalta (mikä johtui pitkälti siitä, että matkoihin meni niin paljon aikaa). Suosittelen kyllä Berliiniä lämpimästi ihan kaikille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti